SV Dalfsen op bezoek in Emmen bij WKE’16

Komende zondag gaat SV Dalfsen op bezoek bij WKE’16, voluit Woonwagen Kamp Emmen geheten. De Emmenaren zijn vorig jaar net als Dalfsen uit de eerste klasse gedegradeerd en hebben een ploeg met ambitie. Diverse spelers zijn aangetrokken om zo snel mogelijk weer naar de eerste klasse te kunnen promoveren.

Het huidige WKE is opgericht in 2016, maar de vereniging bestaat al veel langer. Al in de jaren 60 speelde WKE in de toenmalige Drentse Voetbalbond aanvankelijk met louter spelers van het woonwagenkamp waarbij de namen Wolters, Oosting en Hindriks veel voorkwamen. Vanaf de jaren tachtig kwamen steeds meer spelers van buitenaf en had de ploeg aanzienlijke successen tot aan de toenmalige Topklasse aan toe.

In 2016 ging de club failliet door een belastingschuld van ruim EUR 600.000, even later werd het huidige WKE’16 opgericht. De wedstrijd op Sportpark Grote Geert in Emmen start om 14.00 uur.