Uitslagen eerste bekerweekend SV Dalfsen

SV Dalfsen doet met vier teams mee in de bekercompetitie en de resultaten dit weekend waren over het algemeen prima.

Het eerste speelde een uitwedstrijd tegen Voorwaarts Twello, een team dat net als Dalfsen uitkomt in de tweede klasse. Na een minuut stilte in verband met het overlijden van veteraan Michel Lucas gingen beide partijen de strijd aan in de wetenschap dat de concurrenten SV Nieuwleusen en Helios afgelopen zaterdag gelijk hadden gespeeld. Met een aantal verrassende namen, onder wie de debuterende Frank van der Vegt in de basis, speelde Dalfsen een redelijke pot. Ondanks diverse kansen aan beide kanten eindigde de wedstrijd zoals deze begonnen was, 0-0.

Dalfsen 2 speelde thuis tegen het vorig jaar gepromoveerde Heino 3. De inzet van beide teams was maximaal wat leidde tot een aantrekkelijk duel. Heino trok uiteindelijk aan het langste eind waar Dalfsen wellicht meer verdiend had, 0-1.

Tegelijkertijd speelde Dalfsen 3 tegen het altijd lastige Ulu Spor 2. Ondanks een groot aantal kansen voor Dalfsen was de ruststand slechts 2-1 in het voordeel van Dalfsen. In de tweede helft deed het team er een tandje bij en wist het de Zwollenaren met 5-3 te verslaan.

Dalfsen 4 maakte gehakt van Rohda Raalte 11 dat ongetwijfeld de Stoppelhaene nog in de benen had. Vanaf het begin werd er volop gescoord en Dalfsen ging met een 9-2 overwinning naar huis.

Komende vrijdag (6 september) speelt Dalfsen 1 een thuis wedstrijd tegen SV Nieuwleusen. De wedstrijd op Sportpark Gerner start om 19.30 uur.