In memoriam: Michel Lucas

Ons bereikte het zeer droevige bericht dat ons lid Michel Lucas plotseling is overleden. Michel is slechts 49 jaar geworden.

Michel was als sinds zijn jeugd lid van onze vereniging waar hij begon in de F-jes. Al snel bleek dat hij aardig kon voetballen en hij speelde dan ook vaak in de selectieteams. Hij was een echte spits en met zijn lengte en balgevoel heeft hij menig doelpunt voor SV Dalfsen gescoord.

Nadat hij de jeugd doorlopen had en doorstroomde naar de senioren kwam er interesse van omliggende verenigingen. Michel verhuisde naar Berkum (5 seizoenen) en later naar Rohda Raalte (1 seizoen) dat in de hoofdklasse uitkwam. Na dit avontuur keerde hij terug naar Dalfsen en speelde nog een aantal seizoenen in het eerste team waar hij werd herenigd met jongere broer Richard.

Hierna deed hij een stapje terug en ging met zijn vrienden in het derde elftal voetballen. Diverse kampioenschappen volgde en Michel was een van de dragende spelers. Een paar jaar geleden maakte hij de overstap naar de veteranen. Ondanks de ouderdom en het nodige aan blessureleed speelde hij daar diverse seizoenen mee maar kampioenschappen zaten er de laatste jaren niet meer in.

Naast speler was hij ook supporter van zijn zoon Stef die in het JO19-1 team van FC Dalfsen speelt. Afgelopen zaterdag stond hij nog aan de lijn om hem aan te moedigen in een oefenwedstrijd als voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Michel was betrokken bij de vereniging, hij was lid van de Vrienden van SV Dalfsen, jeugdleider van het team van zijn zoon Stef en maakte deel uit van de activiteitencommissie. Wij zullen hem dan ook erg gaan missen.

Wij wensen familie en vrienden veel sterkte toe de komende tijd om dit grote verlies te dragen.