SV Dalfsen 2 verliest nacompetitieduel met FC Bergh

Het tweede team van SV Dalfsen speelde dinsdagavond een wedstrijd in het kader van de nacompetitie tegen FC Bergh 2 uit ’s Heerenberg. Het duel met als doel de promotie naar de 1e klasse werd gespeeld op het kunstgrasveld van SV Dalfsen. Voorafgaande aan de wedstrijd was er een minuut stilte ter nagedachtenis aan het overlijden van Wim Kamphuis.

FC Bergh begon overtuigend aan de wedstrijd en na vier minuten lag de eerste bal al achter doelman Iwan Haarman. Dalfsen had grote moeite met het verzorgde spel van de Achterhoekers en liep behoorlijk achter de feiten aan. Al snel volgde de 2-0 en even later zelfs de 3-0 uit een penalty. De rust werd bereikt met een 4-0 tussenstand en dit was gezien het klassenverschil terecht.

Na rust tapte Dalfsen uit een ander vaatje en met invaller Sjoerd Klarenbeek centraal achterin begonnen de rood gelen beter te voetballen. Dit leverde zelfs een doelpunt op met als doelpuntenmaker de net ingevallen Sjoerd Klarenbeek! Toen even later Sem Nijhof de 4-2 uit een vrije trap liet aantekenen mocht het Dalfser publiek even dromen van een stunt maar een snel doelpunt van FC Bergh maakte aan alle illusies een einde. Toen Frank van der Vegt ook nog zijn tweede gele kaart kreeg was het over en uit voor Dalfsen en speelt het volgend jaar gewoon weer in de 2e klasse.