SV Dalfsen start de competitie met een klinkende overwinning

Voor SV Dalfsen stond een uitwedstrijd tegen het onbekende EHS’85 uit Emmen op het programma. Dalfsen kwam als een speer uit de startblokken en zette de Emmerschans – Hout Schans combinatie direct onder druk.

Dalfsen was dominant en EHS kwam nauwelijks aan voetballen toe. Dalfsen was weliswaar beduidend beter maar tot doelpunten leidde dit overwicht niet. Tot de 26e minuut hield EHS het vol maar toen haalde Joren Rietman de trekker over, 0-1. Nog voor rust volgden diverse kansen. Eerst was Niek van Ringen dicht bij een doelpunt en even later werd een venijnig schot van Sam van den Anker door de keeper uit de korte hoek gewerkt. Uiteindelijk lukte het Kariem Own om het net te vinden en de 0-2 aan te tekenen.

Na rust pakte Dalfsen de draad gelijk weer op en wist Joren Rietman andermaal te scoren, 0-3. Hierna werd de wedstrijd rustig en gecontroleerd uitgespeeld en de eerste overwinning van het seizoen was een feit. Volgende week speelt Dalfsen een thuiswedstrijd tegen VV Dalen, de wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur.

Man of the Match: Joren Rietman