SV Dalfsen komt net tekort tegen WKE’16 uit Emmen

Voor Dalfsen stond een uitwedstrijd tegen Woonwagen Kamp Emmen op het programma, de huidige koploper in de tweede klasse G.

Dalfsen begon scherp aan het duel en wist al in de 12e minuut via een schitterende goal van Rens Brekveld op voorsprong te komen. De reactie van WKE kwam direct hierna met een serie goede kansen. Dit leidde in de 23e minuut tot de gelijkmaker en Dalfsen mocht van geluk spreken dat de score voor Emmen niet op liep. In de 38e minuut volgde een onduidelijke beslissing van de scheidsrechter en kreeg WKE een vrije trap op slechts enkele meters van de goal. Ondanks een muur van SVD’ers wist WKE toch te scoren en ging het met een 2-1 voorsprong de rust in.

Dalfsen pakte na de thee de draad weer op en kreeg in de 64e minuut een penalty die door Joren Rietman onberispelijk werd binnen geschoten. Even leek het er op dat de punten verdeeld zouden worden maar WKE was net iets gelukkiger in de afronding en bracht de eindstand op 3-2 in de 73e minuut. Volgende week is Dalfsen vrij, op 3 november volgt een thuiswedstrijd tegen MVV’29.