SV Dalfsen trekt gelijkspel over de streep tegen SC Markelo

Dalfsen trad aan tegen Markelo met een nagenoeg fitte selectie. Trainer Jordi Willems had het team op scherp gezet na twee onnodige nederlagen en dat was te zien, want direct na het beginsignaal ging het team volle bak de strijd aan.

Maar het was Markelo dat de eerste goede mogelijkheid kreeg, een bal op drie meter voor de goal werd echter hoog over geschoten. Dalfsen bleef onvermoeibaar in haar strijd en dit leverde een aantal goede mogelijkheden op, maar de goalie van Markelo hield zijn doel tot de thee schoon.

Ook na de rust schoot Dalfsen uit de startblokken en na een geweldige run dwars door de defensie van Markelo scoorde Sam de 1-0 voor Dalfsen in de 48e minuut. Heel lang kon Dalfsen niet genieten van de voorsprong want door een ongelukkige klutsbal scoorde Nick Dommerholt ongewild in eigen doel, 1-1. Toen Markelo in de 64e minuut ook nog een penalty kreeg leek het lot voor Dalfsen bezegeld, maar doelman Mark Knol dacht daar anders over en stopte de strafschop op miraculeuze wijze.

Even later moest Nick van Ringen het veld verlaten voor een vingerblessure en kwam Stefan Jansen of Lorkeers binnen de lijnen. Lang kon Dalfsen niet genieten van de diensten van JOL want in de 87e minuut kon hij vertrekken na een rode kaart. De laatste tien minuten was het billenknijpen voor de Dalfser aanhang, maar Dalfsen capituleerde niet en trok het gelijkspel over de streep.

Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen koploper WKE’16 uit Emmen. De wedstrijd op Sportpark Grote Geert in Emmen begint om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen