SV Dalfsen verliest onnodig van VV Dalen

Op een zonovergoten Sportpark Gerner speelde SV Dalfsen een wedstrijd tegen VV Dalen. Dalfsen kent geen goede herinneringen aan duels met Dalen, want de laatste twee ontmoetingen van een aantal jaren geleden gingen verloren.

Vanaf het begin liep Dalfsen achter de feiten aan, al na zeven minuten stond het 1-0 door onoplettendheid in de defensie van Dalfsen. Even later werd het zelfs 2-0, waarbij Dalen geen strobreed in de weg gelegd werd bij een indraaiende corner. Dalfsen kwam beter in het spel en maakte het Dalen erg lastig. Uiteindelijk had de ploeg van trainer Jordi Willems een penalty nodig om te scoren en dacht het met 1-2 te gaan rusten. Maar ook Dalen kreeg nog een penalty en in plaats van 1-2 werd met 1-3 de thee opgezocht.

Na rust probeerde Dalfsen de achterstand weer te verkleinen, maar kreeg het de deksel op haar neus door een snelle counter van Dalen, 1-4. Dalfsen deed nog wel wat terug in de vorm van een precieze schuiver van Sam van den Anker, maar dichterbij kwamen de roodgelen niet. Zelfs niet toen Joren Rietman uit de tweede lijn tegen de paal schoot. Dalfsen heeft dus geen passend vervolg kunnen geven aan de uitstekende start van het seizoen en staat nu met drie punten uit twee wedstrijden op een zevende plaats.

Volgende week speelt Dalfsen tegen Raptim uit Coevorden, aanvang 14.00 uur op Sportpark Klinkenvlier.

Bovenstaande foto’s: Kristian Giesen