Dalfsen 3 gaat voor ongekend laat kampioenschap

De natuurgrasvelden worden omgeploegd, het kwik stijgt al richting tropische waarden en de seizoensafsluiting van SV Dalfsen ligt al ruim een maand achter ons. Toch speelt Dalfsen 3 nog competitievoetbal. En niet zomaar een wedstrijd, de ploeg kan zondag 30 juni het kampioenschap veroveren.

Mocht het lukken, dan zal het in de historie van het Nederlands amateurvoetbal ongetwijfeld een van de meest ‘late’ kampioenschappen in het seizoen zijn. Op 30 juni genieten de meeste teams al lang en breed van de zomerstop, of ze zijn zelfs alweer begonnen aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Bovendien is 1 juli, volgens de richtlijnen van de KNVB, ieder jaar de officiële startdatum van het nieuwe seizoen.

Door verschillende omstandigheden kon de wedstrijd tussen Dalfsen 3 en Schalkhaar 6 niet eerder gespeeld worden. Omdat er nog een kampioenschap op het spel staat, wordt het duel toch afgewerkt. Lukt het Dalfsen 3 om minimaal een punt te pakken, dan kan de kampioensschaal de lucht in. Het zou de bekroning zijn op een sterke tweede seizoenshelft, waarbij de ploeg de laatste elf wedstrijden ongeslagen bleef.

De wedstrijd Dalfsen 3 – Schalkhaar 6 wordt zondag 30 juni gespeeld op veld F en begint om 10.30 uur. Support is van harte welkom!